Abiks tegelase loomisel
Üks informatiivsem jupp ühest tänasest vestlusest, millest ehk mõnel drägonimängijal abi võib olla, enne kui see logide massi igaveseks ära kaob.
Shadow says:
ja kui on tegelase loomisega raskusi, siis tuleb võtta ette see, mida maailmast tead ning teha natuke kainet arutlust. Tegelase tegemisega on üks väga lihtne nõks: selleks, et tüübil mängus palju teha oleks, peab ta olema seotud mõnega mängus tegutsevatest peamistest jõududest, parem isegi kui kahega
Sash says:
heh... selleks tuleb sellest enne midagi teada
Shadow says:
mis on kariibi mere mängu põhiliinid hetkel? loogiliselt võttes piraadid, kaubandus, sõjavägi ja poliitika. järelikult peab tegelane olema seotud ühe või kahega nendest neljast jõust, et tal oleks midagi teha, või minupoolest kasvõi kõigiga
Shadow says:
kui oled ära määranud jõu, saad juba täpsustada oma tegelase koha selles
Sash says:
teen endale ühe vene talutüdruku... sellel peaks hommikust õhtuni palju tegemist olema
Shadow says:
jah, ainult oma väikeses vene külas
Shadow says:
kui tahad aktiivselt ja palju mängida, peab sul olema põhjus viibida seal, kus kõige tõenäolisemalt midagi toimuma hakkab
--------
Teema jäi tol hetkel pooleli, kui seda aga siin edasi arendada, siis võiks edasi arutleda umbes järgmiselt:
KUI sinu tegelane on piraat, siis kas ta on ise kapten või kellegi alluv? Mis auastmes või ametis alluv? Millised on suhted oma ülemusega? On tal sõpru? Kui suure lahingukogemusega ta on? Kuidas selle ameti peale sattunud? Piraatide sekka võib arvata ka igasugused vahendajad, nii need, kes röövitud kauba ära ostavad kui need, kes vahendavad näiteks vangide eest lunaraha maksmist. Kes on need, kellega sinu tegelane ametialaselt suhtleb? On ta mängu alustamise hetkel ametis või vaba? Kas tal on abistajaid võimude seas?
KUI sinu tegelane on kaupmees, siis: millega ta kaupleb? Kas tal on oma laevu või kaupleb ta maatransporti kasutades? Kas ta sõidab ise oma laeval kaubaga kaasa? Kes on tema lähemad kaastöölised? Kes on konkurendid? On ta mõne kaupmeeste gildi liige ja kui on, siis mis kasu ta sellest saab? On tal sõpru? On tal vaenlasi?
KUI sinu tegelane on poliitik, siis mis riiki või poliitilist jõudu ta esindab? Poliitiliseks jõuks võib vabalt olla ka ükskõik milline kirik. Mis on selle jõu üldine eesmärk ja põhimõtted? Milline on sinu tegelase eesmärk selle jõu sees ja tema põhimõtted? Mis on see, mida ta peab mängu alustamise hetkel tegema või saavutama? Kes võimsatest seisab tegelase selja taga ja millised on tema huvid? Kes võimsatest on huvitatud tegelase hävitamisest? On tal isiklikke vaenlasi?
Kui nüüd hakata neid asju omavahel kombineerima, läheb veel põnevamaks. Piraat + kaupmees = röövitud kauba müüja? Piraat + poliitik = äraostetud võim? röövitud varandusega rikkaks saanud endine piraat ja praegune korralik kodanik? Piraat + sõdur = küsimus, kas endine piraat praegu sõjaväes või endine sõdur piraadilaeval? Kaupmees + poliitik = poliitik, kel on ärihuvid? Kaupmees + sõdur = kaubalaeva kaitsev sõdur? Mängige võimalustega, siduge üks niit siia ja teine sinna. Tekitage endale ise nõrku kohti, mida teised avastada saavad (Näiteks poliitik, kelle poeg või vend on piraat). Mida põhjalikuma ettevalmistustöö oma tegelase sobitamisel süsteemi teete, seda suurem on tõenäosus, et mõni DM-i plaan teid sündmuste keerise keskpunkti tõmbab.
Janiiedasi janiitagasi... Pikk jutt on nagu ta on. Lühidalt öeldes: küsige oma mängujuhilt maailma üldine kirjeldus ehk see info, mida kõik teavad, leidke tegelasele kõigepealt koht mingis suuremas süsteemis, mõelge välja, mida ta seal täpselt teeb ning kes on ta ümber, ja alles siis võtke ette ta nägu, päritolu ja varustus.
Ja mängujuhid - kasutage maksimaalselt ära oma mängijate fantaasia, lastes neil enne mängu alustamist luua oma tegelase seltsi kõrvaltegelasi, kohti ja organisatsioone. Sealt võib leida kuldmune. Endal kergem ja teistel põnevam.
2 Comments:
Nii-nii. Peame meeles.
Tõsi, hetkel loodavaid drägonitegelasi mul pole, aga mul on kuri kahtlus, et nõuanne võib sünnipäevalarbi ja ühe teise asja korraldamisel marjaks kuluda.
Rõõm abiks olla :)
Postita kommentaar
<< Home